söndag 22 november 2009

Var med och påverka!

(obs..denna text är tagen från http://www.maariie.blogg.se/ )


Sedan klimatfrågan togs upp till debatt har nästan hela Sveriges befolkning på något sätt engagerat sig för att försöka förändra sina vanor för ett klimatvänligare samhälle. Men som ni säkert vet räcker det inte bara med "back-up" från befolkningen i vårat lilla land, utan människor i andra länder måste också vara delaktiga och sluta sig till det här tänkandet. För att vi ska kunna göra en klimatöverenskommelse där hela världen deltar har politikerna (tror jag) skapat en hemsida där vi har rätten att inverka på klimatbeslutet och därmed få chansen att påverka världen i rätt riktning mot en bättre miljö! Gå in på hemsidan http://2grader.se/ och skriv under! Jag har gjort det. ”Ingen kan göra allt, men alla kan göra något”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Senaste

Om mig

Mitt foto
En 18årig tjej som går andra året i gymnsiet och kämpar med mina drömmar!